Friday, November 12, 2010

Yeah,we spend our weekend wisely


today is friday.
friday is holiday.
holiday for a week.

pagi-pagi jumaat yg sejuk.
jalan kaki dari stadium to syidah n yam's house.
lepak-lepak ramai-ramai.
pegi pasar,beli barang.(diorang je,aku tak.hehe)
then,bermulah misi kami.
MASAK

boring-boring sikit masak.
pastu makan.
ni la perempuan.
hehe.
takpe,fitrah.
normal la tu,kan?

guess what?
kami telah berjaya menghasilkan.
a-typical-traditional-malay-cuisine.
based on,a plastic of keledek.
yang diberi oleh seorang pak cik arab.



ade sape2 tahu name kuih ni ape?
yes,pandai.
kuih CEK MEK  MOLEK.
bagi sape-sape yang berada di malaysia sekarang.
mesti tak heran dah tengok kuih ni.
tapi bagi kami yang berada di sini.
sangat-sangat excited.
seronok.
batak.
ya lah,kat sini mane ade kedai tepi2 jalan jual kuih ni.

then,
aktiviti diteruskan.
dengan memasak main dish.

today's menu ~ NASI AYAM.



hehe.
food garnishing itu.
dibuat oleh mereka-mereka yang kebosanan.
boleh la kot.
ambik tender untuk makanan pengantin.
nak-nak musim orang nak kawin kat irbid ni.
hehe



ni puding marble
specially made by asma'.
cantik dan sedap.


kasi siram dia punya kuah sket.
pergh..mantappp!!

eh,lupe plak.
ade lg.
appertizer.


haha.comel tak??
tu la aku cakap.
kiteorang memang boleh ambik tender ni.
haha.
kalau aku jadik budak2 kecik ni.
daripada tak suka makan sayur.
konfirm2 makan kalau mak aku buat macam ni.
hehe.
err..ada bakat tak kami??
haha.



yummy!
Alhamdulillah,rezeki kami hari ni.


lepas makan.
borak-borak.
solat asar sama-sama.
then naek 'sutuh' rumah shidah.
seronok.
ambik angin petang kat atas tuh.


view of irbid.


lagi.
bangunan kat sini semua kotak-kotak.


kami yang gembira.
asma' is missing.
pegi perjumpaan bekasj.


hari ni nak pergi jalan lagi.
hehe.

~ sutuh = rooftop.rumah kat sini memang semua ade rooftop kat atas.kalau aku nak buat sutuh nanti kat umah kat malaysia,agak-agak boleh tak?






7 comments:

hameeda said...

aku rase klu buat sutuh kat m'sia,, tang2 musim tengkujuh tu kompem banjir! nak2 klu dok kat pantai timo.. hak3..

Nur Rashidah said...

really miss that moment...tunggu kitaorg datang sakan plak lagi nanti...buat kuih raya...

mariam wadzir said...

xpe...swimming pool complementary...haha

timme said...

bestnye...nape x ajak timme!!!

`Izzati Idris said...

sebab timme kena pegi bkasj.
hehe

aLiYaH aHmAd said...

hebatnye korang
kasik turun ilmu siket kat kite =)

`Izzati Idris said...

hehe.boleh2. (mcam la byk sgt) =p