Tuesday, April 5, 2011

kawan,semoga kuat.

semalam,dapat mesej facebook dari seorang sahabat.


ya,sahabat rapat.yang jauh beribu batu.yang dah lama tak bertanya khabar dekat YM.yang dah lama tak borak-borak berkongsi masalah dekat YM.sehinggakan dia terpaksa drop message inbox fb,untuk mencuit sedikit perhatian saya.


mungkin,hidup kebelakangan ni agak tak teratur.banyak kerja yang perlu dibuat.tapi tak cukup masa tu adalah alasan yang paling tak logik.sebabnya,ketidak-pandaian mengurus waktu dan masa yang DIA bagi tu sebenarnya masalah besar.


maaf kawan,andai kekurangan diri tak dapat menunaikan hak saya sebagai seorang sahabat kamu sebaiknya.


sungguh.terkedu bila dapat mesej dari kamu.termenung sekejap bila kamu minta respon dari saya.


ya Allah,dah besar kita rupanya...


rasa macam baru lagi kita lepak dalam dorm makan maggi sama-sama hari tu. baru je lagi kita iron baju sekolah sambil sembang-sembang.baru je lagi kita buat homework sama-sama.baru je lagi awak..


tiba-tiba,dapat cerita dari kamu yang mak kamu sudah bertanya tentang jodoh.sudah berbicara soal rumah tangga.


sungguh.saya terkejut.tak sangka seawal ini.


kamu,sorry for not being there.sorry for not able to be your crying shoulder.sorry for not being a good listener.


maaf jugak,sebab saya tak cukup matang,tak cukup ilmu nak bagi pendapat tentang ni.tapi saya harap kamu kuat untuk buat keputusan yang terbaik untuk diri kamu.untuk masa depan kamu.


solatlah.berdoalah.mengadu dengan DIA.sebab DIA yang ciptakan kita,DIA pemilik hati kita.Jodoh itu juga urusan DIA.sudah dicatat di alam rahim,sudah termaktub di Luh Mahfuz.fikirlah sebetulnya,sebab ia bukan untuk kesenangan dunia,malah membawa ke akhirat sana,yang pasti.


Wanita yang baik untuk lelaki yang baik,begitu juga sebaliknya.Mungkin,Allah bukan sahaja ingin menguji cinta kita kepadanya,tapi juga cinta kita kepadaNYA.


tak mampu nak mengulas panjang.tak layak untuk berbicara soal ini.soal hati,soal perasaan,soal komitmen yang tinggi.


semoga kamu dapat menjadi setabah Hajar,sekental Fatimah,sekuat Aisyah.


Allah sentiasa tulis yang terbaik untuk diri kita,walaupun mungkin tak semua seperti apa yang kita hendak.


moga kamu dapat buat keputusan yang terbaik,yang mendapat redha dan restu emak ayah,juga redha DIA.


saya sayang kamu sampai syurga.

2 comments:

nabilahhhh said...

salam.....

^^..thnks for ur respon....so sweet!!!

i luv u too..<3

`Izzati Idris said...

^_^